Verejné Konzultácia EU - Správa podľa článku 54 nariadenia o referenčných kritériách

Autor: Miroslav Sabol | 19.11.2019 o 11:13 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  37x

NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/1011 z 8. júna 2016 o indexoch používaných ako referenčné hodnoty vo finančných nástrojoch a finančných zmluvách alebo na meranie výkonnosti investičných fondov.

Teda z primárneho práva ide o Zmluvu o fungovaní EÚ čl. 4 odsekom. 2 pism. F. Následné Zmluva o fungovaní EÚ  - OCHRANA SPOTREBITEĽA Článok 169 v plnom rozsahu. A pridružené sekundárne právne akty.

TEDA :

NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/1011 z 8. júna 2016 o indexoch používaných ako referenčné hodnoty vo finančných nástrojoch a finančných zmluvách alebo na meranie výkonnosti investičných fondov, ktorým sa menia smernice 2008/48/ES a 2014/17/EÚ a nariadenie (EÚ) č. 596/2014 (Text s významom pre EHP).

Ide o akt, ktorý má za úlohu sprehľadniť spotrebiteľovi využívanie finančných produktov na trhu. Ale mnoho zmlúv najmä pri podielových fondoch, Investičných Fondoch, alebo nedaj bože omyl tzv. Životné investičné sporenie, a dochodkové sporenie, neobsahuje tieto indexi, a väčšina predajcov, ktoré poskytujú tieto produkty ani nevedia že existuje niečo obdobné.

Teda hodnotím ako súčasť ochrany spotrebiteľa, ale použiteľnosť de facto na Slovensku neexistuje. Z dôvodu nevedomosti, či už ide o následné vymáhanie práv pred súdom, pri výpovedí zmlúv, alebo pred samotným predajom.

Preto Náš návrh je začať osvetu v tejto záležitostí, a zjednodušiť význam nariadenia aj pre bežných smrteľníkov.  Pretože čo sa týka samotného používania je minimálna.

Podľa ochrany práv spotrebiteľov, najmä v oblasti finančných produktov na Slovenskú máme ešte čo doháňať, snáď je nevedomosť alebo úmysel. Napriek  novela Ústavy SR ústavným zákonom č. 90/2001 Z. z.  odstránila nejasnosť týkajúcu sa  oprávnenia ústavného súdu rozhodovať o súlade ústavy s medzinárodnými zmluvami a v novelizovanej dikcii čl. 125 ods. 1 ústavy je premietnuté hierarchické začlenenie medzinárodných zmlúv podľa čl. 7 ods. 4 do právneho poriadku Slovenskej republiky. Medzinárodné zmluvy, s ktorými vyslovila súhlas Národná rada SR a ktoré boli ratifikované a vyhlásené spôsobom ustanoveným zákonom sú v hierarchii právnych predpisov zaradené medzi ústavu,  ústavné zákony a zákony. Základy pre uplatňovanie práva únie na území Slovenskej republiky, a súvisiaca nedostatočná aplikácia práva európskej  únie v prípade nedodržania pravidiel EÚ. Vychádza z článku 7 Ústavného zákona 90/2001 Z.z. Čl.7 ods. 2 Vykonávacie akty:  Vykonávacie akty sú právne záväzné akty, ktoré Komisii umožňujú – pod dohľadom výborov, ktoré tvoria zástupcovia krajín EÚ – stanoviť podmienky na zabezpečenie jednotného uplatňovania právnych predpisov EÚ. Právnym základom znamená čl.291 Zmluva o fungovaní EÚ /tzv.Lisabonská zmluva/  Článok 291

1. Členské štáty prijmú všetky opatrenia vnútroštátneho práva potrebné na vykonanie právne

záväzných aktov Únie. 2. Ak sú potrebné jednotné podmienky na vykonávanie právne záväzných aktov Únie, tieto akty zveria vykonávacie právomoci Komisii alebo v osobitných, náležito odôvodnených prípadoch a v prípadoch ustanovených v článkoch 24 a 26 Zmluvy o Európskej únii Rade. Druhý a najdôležitejší akt v uplatňovaní práva EÚ je v článku 288. Zmluvy o fungovaní

EÚ.T

eda z primárneho práva ide o Zmluvu o fungovaní EÚ čl. 4 odsekom. 2 pism. F. Následné Zmluva o fungovaní EÚ  - OCHRANA SPOTREBITEĽA Článok 169 v plnom rozsahu. A pridružené sekundárne právne akty.

Pripájam Link, aby ste sa k tejto záležitostí vyjadrili, nakoľko všetci si časom začneme šporiť peniažky či už na dôchodok, alebo na čokoľvek iné. https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/finance-2019-benchmark-review?surveylanguage=sk

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Električky pre desaťtisíce ľudí blokuje Kočnerov kontakt

Podnikateľ Božek bráni prístupu k elektrickej stanici pre trať do Karlovej Vsi.


Už ste čítali?