reklama

Neživotné prostredie

Energetika a drevoštipeka, vtáčie územie program LIFE a NATURA 2000, ochrana biotopov a prostredia, úmyselné nedodržiavanie nariadení EÚ a ich uplatňovanie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ťažba drevnej hmoty prebieha v lokalitách ktoré sú chránená Európskym programom NATURA 2000, program LIFE, NER 300............... následne je zmienka ja v Spoločnej poľnohospodárskej politike a to zachovovanie biodiverzity. 

Samotné Lesy v EÚ vs. Slovensko 

Európska únia v súčasnosti obsahuje 5% svetových lesov a európske lesy sa neustále rozširujú už viac ako 60 rokov, hoci v poslednej dobe majú nižšiu mieru. Lesy EÚ a iná zalesnená pôda teraz pokrývajú 155 miliónov hektárov a 21 miliónov ha spolu spolu viac ako 42% územia EÚ.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pokiaľ ide o vnútroštátne politiky lesného hospodárstva členských štátov, sú formulované v rámci jasne vymedzeného rámca zavedených vlastníckych práv a s dlhou históriou vnútroštátnych a regionálnych zákonov a nariadení založených na dlhodobom plánovaní.

"Hoci Zmluvy o Európskej únii neobsahujú ustanovenia o spoločnej politike v oblasti lesného hospodárstva, existujú dlhé obdobia opatrení EÚ na podporu niektorých činností súvisiacich s lesmi koordinovaných s členskými štátmi najmä prostredníctvom Stáleho lesníckeho výboru

Stratégia EÚ v oblasti lesného hospodárstva, prijatá v roku 1998, predstavuje ako všeobecné zásady uplatňovanie trvalo udržateľného lesného hospodárstva a multifunkčnú úlohu lesov. Stratégia bola revidovaná v roku 2005 a Komisia predložila v roku 2006 akčný plán EÚ v oblasti lesného hospodárstva .

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lesná politika v Európskej únii

2014Závery Rady o novej stratégii EÚ v oblasti lesného hospodárstva, v Bruseli 19. mája 2014, 9944/14
2013

Komisia prijala oznámenie o novej stratégii EÚ v oblasti lesného hospodárstva sprevádzanú pracovným dokumentom útvarov Komisie a vzala na vedomie návrh európskeho odvetvia lesného hospodárstva

2011

Arsenis Správa výboru Európskeho parlamentu pre životné prostredie vydal rad odporúčania týkajúce sa nadväznosti na zelenú knihu Komisie o ochrane lesov a informáciách.

2010

Komisia prijala zelenú knihu o ochrane a informovaní lesov .

2006

Akčný plán EÚ v oblasti lesného hospodárstva bol prijatý 15. júna 2006. Vychádza zo správy o implementácii stratégie lesného hospodárstva EÚ a následných záverov Rady.

2005

Komisia predložila Rade a Európskemu parlamentu oznámenie o vykonávaní stratégie lesného hospodárstva EÚ spolu s podrobným pracovným dokumentom útvarov Komisie .

1998 

Európska komisia predložila oznámenie o stratégii lesného hospodárstva pre EÚ 
Rada EÚ prijala uznesenie o stratégii lesného hospodárstva pre EÚ. Tento dokument sa považuje za základnú politickú chartu pre zapojenie Spoločenstva do problematiky lesného hospodárstva.

1995 

Thomas správa výboru Európskeho parlamentu pre životné prostredie vydal rad odporúčaní k rozvoju Európskej únie (EÚ) lesníckej politiky.

Lesy však ovplyvňuje široká škála politík a iniciatív EÚ, ktoré vyplývajú z rôznych sektorových politík EÚ. Už niekoľko desaťročí sa environmentálne funkcie lesa priťahujú čoraz väčšiu pozornosť najmä v súvislosti s ochranou biodiverzity a nedávno v súvislosti s dopadmi zmeny klímy a energetickými politikami. Vnímanie verejnosti, okrem tradičnej výroby dreva a iných lesných výrobkov, sa lesy čoraz viac oceňujú za svoju úlohu verejných zariadení, rezervoárov biodiverzity, regulátorov klímy a miestneho počasia, zdrojov čistých vôd, ochrany pred prírodnými katastrofami a obnoviteľnými zdrojmi energie ,

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo je to Natura 2000 je názov sústavy chránených území členských krajín Európskej únie a hlavným cieľom jej vytvorenia je zachovanie prírodného dedičstva, ktoré je významné nielen pre príslušný členský štát, ale najmä pre EÚ ako celok. Táto sústava chránených území má zabezpečiť ochranu najvzácnejších a najviac ohrozených druhov voľne rastúcich rastlín, voľne žijúcich živočíchov a prírodných biotopov vyskytujúcich sa na území štátov Európskej únie a prostredníctvom ochrany týchto druhov a biotopov zabezpečiť zachovanie biologickej rôznorodosti v celej Európskej únii.

Legislatívný základ pre Základom pre vytvorenie sústavy Natura 2000 sú dve právne normy EÚ:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • smernica Rady Európskych spoločenstiev č. 79/409/EHS o ochrane voľne žijúcich vtákov (známa tiež ako smernica o vtákoch - Birds Directive);

  • smernica Rady Európskych spoločenstiev č. 92/43/EHS o ochrane biotopov, voľne žijúcich živočíchov a voľne rastúcich rastlín (známa tiež ako smernica o biotopoch - Habitats Directive).

Sústavu NATURA 2000 tvoria teda 2 typy území:

 osobitne chránené územia (Special Protection Areas, SPA) - vyhlasované na základe smernice o vtákoch - v národnej legislatíve: chránené vtáčie územia;

 osobitné územia ochrany (Special Areas of Conservation, SAC) - vyhlasované na základe smernice o biotopoch - v národnej legislatíve: územia európskeho významu - pred vyhlásením, po vyhlásení je územie zaradené v príslušnej národnej kategórii chránených území.

Nedodržanie politiki členským štátom

Aktualny prehľad o tom ako nedodržiavame politiku členským štátom, následne pod obrazkom je právne znenie ako podať sťažnosť na úrovni EÚ

Nedodržanie politiky Členským štátom podľa článku 258.
Nedodržanie politiky Členským štátom podľa článku 258. (zdroj: Miroslav Sabol)

 Na základe ústavného zákon 90/2001 Z.z Vychádzame z článku 7 ods.2. A na základe zmluvy o fungovaní EÚ článkov: Článok 4 ods2. Článkom 288 v plnom rozsahu, a článkom 291 v plnom rozsahu môžeme preukázať že nariadenia a smernice, musí byť rešpektované, vnútroštátnym inštitúciami.

Ministerstvo si udelilo vnútroštátnym výnosom:

VÝNOS

Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky

č. 1/2012

z 3. októbra 2012,

ktorým sa mení a dopĺňa výnos Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky

zo 14. júla 2004 č. 3/2004-5.1, ktorým sa vydáva národný zoznam území

európskeho významu

Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky podľa § 27 ods. 5 zákona

č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny v znení zákona č. 117/2010 Z. z. ustanovuje. Na základe ktorého Mestské lesy získali výnimku „Lesy osobitného určenia, zároveň v týchto lesoch má výhradnú ťažbu firma Taper, kde je aj spolumajiteľom bývali minister životného prostredia a súčasného ministra Hospodárstva Peter Žiga.

Na základe smerníc Európskej Únie, a programu Natura 2000, ide o hrubé porušenie a o umýselné zlú implementáciu právných nariadení EÚ. Nakoľko pod pojmom ochrana znamená

v SMERNICA RADY 92/43/EHS Článok 1

Pre účely tejto smernice:

a) ochrana znamená sériu opatrení vyžadovaných na zachovanie alebo obnovu priaznivého stavu biotopov a populácií druhov voľne žijúcich živočíchov a voľne rastúcich rastlín tak, ako je definované v bode (e) a (i);

b) biotop znamená suchozemskú alebo vodnú oblasť vymedzenú geografickými, abiotickými a biotickými charakteristikami bez ohľadu na to, či sú úplne prirodzené alebo poloprirodzené;

c) typy biotopov, o ktoré má Spoločenstvo záujem, sú typmi biotopov, ktoré na území vymedzenom v článku 2:

(i) sú ohrozené vymiznutím v prirodzenom areáli ich rozšírenia,

 alebo

(ii) majú malý prirodzený areál v dôsledku svojho ústupu alebo z dôvodu svojej prirodzene obmedzenej oblasti,

 alebo

(iii) predstavujú výnimočné príklady typických prvkov jednej alebo viacerých z

 nasledujúcich šiestich biogeografických oblastí: alpská, atlantická, boreálna,

 kontinentálna, makaronézska a mediteránna.

 Takéto typy biotopov sú alebo môžu byť uvedené v prílohe I;

d) prioritné typy biotopov znamenajú tie typy biotopov ohrozených vymiznutím, ktoré sa vyskytujú na území uvedenom v článku 2, a za ktorých ochranu má Spoločenstvo osobitnú zodpovednosť vzhľadom na podiel ich prirodzeného výskytu na území uvedenom v článku 2; tieto prioritné typy biotopov sú označené hviezdičkou (*) v prílohe I;

e) stav biotopu z hľadiska ochrany prírody znamená súhrn vplyvov, ktoré pôsobia na biotop a jeho typické druhy a ktoré môžu ovplyvniť jeho dlhodobé prirodzené rozšírenie, štruktúru a funkciu, ako aj dlhodobé prežitie jeho typických druhov na území uvedenom v článku 2.

Stav biotopu z hľadiska ochrany prírody sa bude považovať za “priaznivý”, keď:

- jeho prirodzený areál rozšírenia a plocha, ktorú v tomto areáli pokrýva, sú stabilné alebo sa zväčšujú,

- špecifická štruktúra a funkcie, ktoré sú nevyhnutné pre jeho dlhodobé zachovanie, existujú

 a pravdepodobne budú existovať i v dohľadnej budúcnosti,

- stav jeho typických druhov je z hľadiska ochrany priaznivý, ako to definuje odsek (i);

f) biotop druhu znamená prostredie, určené špecifickými abiotickými a biotickými faktormi, v ktorom druh žije v ktorejkoľvek fáze svojho biologického cyklu;

g) druhy, o ktoré má Spoločenstvo záujem, sú druhmi, ktoré na území uvedenom v článku 2 sú:

(i) ohrozené, s výnimkou tých druhov, ktorých prirodzený areál rozšírenia je na tomto území okrajový, a druhov, ktoré nie sú ohrozené alebo zraniteľné v západnom palearktickom

 regióne,

 alebo

(ii) zraniteľné, t. j. druhy, o ktorých sa predpokladá, že pravdepodobne budú v blízkej budúcnosti presunuté do kategórie ohrozených, ak na ne naďalej budú pôsobiť ohrozujúce faktory,

 alebo

(iii) vzácne, t. j. druhy s málo početnými populáciami, ktoré nie sú v súčasnosti ohrozené alebo zraniteľné, ale sú v nebezpečenstve. Tieto druhy sa vyskytujú v obmedzených geografických oblastiach alebo sú riedko rozptýlené v rozsiahlejších areáloch,

 alebo

(iv) endemické a vyžadujúce zvláštnu pozornosť z dôvodu špecifického charakteru biotopu a/alebo možného dopadu ich využívania na biotop a/alebo možného dopadu ich využívania na stav týchto druhov z hľadiska ochrany.

 Takéto druhy sú alebo môžu byť uvedené v prílohe II a/alebo v prílohe IV alebo V.

h) prioritné druhy sú druhy uvedené v odseku g (i), za ktorých ochranu má Spoločenstvo osobitnú zodpovednosť vzhľadom na podiel ich prirodzeného areálu rozšírenia, ktorý pripadá na územie uvedené v článku 2; tieto prioritné druhy sú označené hviezdičkou (*) v prílohe II;

i) stav druhu z hľadiska ochrany prírody znamená súhrn vplyvov, ktoré pôsobia na príslušný druh a ktoré môžu ovplyvniť dlhodobé rozšírenie a početnosť jeho populácií na území uvedenom v článku 2.

 Stav druhu z hľadiska ochrany prírody sa bude považovať za “priaznivý”, keď:

 - údaje o populačnej dynamike príslušného druhu naznačujú, že sa dlhodobo udržuje ako životaschopný prvok svojho biotopu,

 - prirodzený areál rozšírenia druhu sa nezmenšuje a pravdepodobne sa ani v dohľadnej budúcnosti nebude zmenšovať,

 - je a pravdepodobne bude aj naďalej existovať dostatok biotopov, aby sa dlhodobo zachovali jeho populácie;

j) lokalita znamená geograficky definované územie, ktorého hranice sú jasne vymedzené;

k) lokalita významná pre Spoločenstvo znamená lokalitu, ktorá v biogeografickej oblasti alebo oblastiach, ku ktorým patrí z hľadiska ochrany prírody, významne prispieva k udržaniu alebo obnove priaznivého stavu biotopu uvedeného v prílohe I alebo druhu uvedeného v prílohe II a môže významne prispieť k integrite sústavy NATURA 2000 uvedenej v článku 3, a/alebo významne prispieva k zachovaniu biologickej diverzity príslušnej biogeografickej oblasti alebo oblastí.

 Pre druhy živočíchov, ktoré obývajú rozsiahle územia, budú lokality významné pre Spoločenstvo zodpovedať takým miestam v prirodzenom areáli rozšírenia týchto druhov, ktoré sa vyznačujú fyzikálnymi a biologickými faktormi nevyhnutnými pre ich život a rozmnožovanie;

l) osobitné územie ochrany znamená lokalitu významnú pre Spoločenstvo vyhlásenú členskými štátmi prostredníctvom štatutárneho, administratívneho a/alebo zmluvného aktu, kde sa uplatňujú nevyhnutné ochranné opatrenia na zachovanie alebo obnovu z hľadiska ochrany prírody priaznivého stavu biotopov a/alebo populácií druhov, pre ktoré sa územie vyhlasuje;

m) jedinec je akýkoľvek živočích alebo rastlina z druhov uvedených v prílohe IV a v prílohe V, živé alebo mŕtve, ich časti alebo deriváty, rovnako aj akýkoľvek výrobok, pri ktorom je zo sprievodného dokumentu, obalu alebo značky či etikety alebo z akýchkoľvek iných okolností zrejmé, že je vyrobený z častí alebo derivátov živočíchov alebo rastlín týchto druhov;

n) výbor znamená výbor ustanovený podľa článku 20.

Ďalej 

Dohovor o biologickej diverzite

ZHRNUTIE K DOKUMENTU:

Rozhodnutie Rady 93/626/EHS o uzavretí Dohovoru o biologickej diverzite

SÚHRN

AKÝ JE CIEĽ TOHTO ROZHODNUTIA?

Rozhodnutím sa poskytuje súhlas EÚ s Dohovorom OSN o biologickej diverzite, ktorý bol podpísaný v Rio de Janeiro v júni 1992. Dohovor má tri ciele:

  • ochrana biologickej diverzity (t. j. rozmanitosť živých organizmov, ktoré sa nachádzajú na Zemi);

  • trvalo udržateľné využívanie prvkov biologickej diverzity;

  • spravodlivé a rovnocenné spoločné využívanie prínosov z využívania genetických zdrojov.

Biologická diverzita má významné ekologické, genetické, sociálne, ekonomické, vedecké, vzdelávacie, kultúrne a estetické prínosy, ako aj prínosy v oblasti voľného času.

Rozhodnutím sa potvrdzuje záväzok EÚ vykonávať ustanovenia dohovoru.

HLAVNÉ BODY

V dohovore sa uvádza, že každý signatársky štát:

  • bude spolupracovať s ostatnými štátmi a medzinárodnými organizáciami na zaistení ochrany a trvalo udržateľného využívania biologickej diverzity;

  • vypracuje primerané stratégie a začlení ochranu biodiverzity do vnútroštátneho rozhodovacieho procesu, prierezových plánov, programov a politík;

  • určí a bude monitorovať biodiverzitu a faktory, ktoré ju ovplyvňujú;

  • ochraňuje biodiverzitu:
     

  • zriadením a náležitým riadením chránených oblastí a ochranou ekosystémov a prirodzených prostredí;

  • podporou environmentálne vhodného a trvalo udržateľného rozvoja v oblastiach susediacich s chránenými oblasťami;

  • obnovou narušených ekosystémov a pomocou pri obnove ohrozených druhov;

  • reguláciou, riadením alebo kontrolou rizík súvisiacich s využívaním a uvoľňovaním živých modifikovaných organizmov vzniknutých pomocou biotechnológie (t. j. geneticky modifikovaných organizmov);

  • prevenciou zavádzania, kontrolou alebo eradikáciou inváznych nepôvodných druhov;

  • ochranou a podporou tradičného využívania biologických zdrojov;

  • prijatím doplňujúcich opatrení v oblasti ochrany.

V dohovore sa ďalej ustanovuje, že signatári:

  • začlenia faktory týkajúce sa biodiverzity do vnútroštátneho rozhodovacieho procesu;

  • zabránia alebo minimalizujú nepriaznivý vplyv z využívania biologických zdrojov (napríklad pomocou posudzovania vplyvov na životné prostredie);

  • podporia spoluprácu v oblasti ochrany biodiverzity medzi orgánmi a súkromným sektormi a zavedú stimuly;

  • budú pomáhať rozvojovým krajinám pri identifikovaní, ochrane a trvalo udržateľnom využívaní ich biologickej diverzity tým, že poskytnú výskum, vedecké a technické vzdelávanie a vhodnú odbornú prípravu;

  • podporia informovanosť medzi verejnosťou o význame biologickej diverzity;

  • posúdia vplyv, ktorý môžu mať rozhodnutia na biodiverzitu alebo na ich susedov.

Jednotlivé štáty uľahčia prístup k svojim genetickým zdrojom na účel ich environmentálne vhodného využitia za vzájomne dohodnutých podmienok a na základe vopred informovaného súhlasu.

Strany zaistia spravodlivé spoločné využitie peňažných a nepeňažných prínosov z využívania (výskum a rozvoj) týchto genetických zdrojov.

Jednotlivé štáty súhlasia s(o):

  • spoločným využívaním technológie, najmä s rozvojovými krajinami;

  • výmenou verejne dostupných informácií o ochrane a trvalo udržateľnom využívaní biologickej diverzity;

  • podporou medzinárodnej a vedeckej spolupráce;

  • oznamovaním výsledkov a prínosov biotechnológií z genetických zdrojov.

Globálny fond pre životné prostredie poskytuje finančné zdroje pre rozvojové krajiny na účel vykonávania dohovoru. Jeho základný rozpočet tvoria príspevky jednotlivých štátov a významné ďalšie dobrovoľné príspevky.

ODKEDY SA ROZHODNUTIE UPLATŇUJE?

Uplatňuje sa od 25. októbra 1993.

KONTEXT

V rámci dohovoru boli odsúhlasené dva protokoly. Kartagenským protokolom o biologickej bezpečnosti sa upravujú presuny živých modifikovaných organizmov získaných pomocou modernej biotechnológie medzi krajinami. Druhým protokolom je Nagojský protokol o prístupe a spoločnom využívaní prínosov. EÚ je zmluvnou stranou oboch protokolov.

Strany dohovoru sa v októbri 2010 v meste Nagoya, Japonsko, dohodli na 10-ročnom strategickom pláne boja proti strate biodiverzity a na dosiahnutie tohto cieľa stanovili 20 cieľov známych ako ciele z Aichi. Tieto záväzky sú zohľadnené v stratégii EÚ v oblasti biodiverzity do roku 2020.

Ďalšie informácie sú uvedené v časti „Príroda a biodiverzita“ na webovej lokalite Európskej komisie.

AKT

Rozhodnutie Rady 93/626/EHS z 25. októbra 1993 o uzavretí Dohovoru o biologickej diverzite (Ú. v. ES L 309, 13.12.1993, s. 1 – 2)

SÚVISIACE AKTY

Oznámenie Komisie Európskemu parlamentu, Rade, Európskemu hospodárskemu a sociálnemu výboru a Výboru regiónov – Naše životné poistenie, náš prírodný kapitál: stratégia EÚ v oblasti biodiverzity do roku 2020 (KOM(2011) 244 v konečnom znení zo 3. mája 2011).

Rozhodnutie Rady 2002/628/ES z 25.júna 2002, ktoré sa týka uzavretia Kartagenského protokolu o biologickej bezpečnosti v mene Európskeho spoločenstva (Ú. v. ES L 201, 31.7.2002, s. 48 – 49).

Rozhodnutie Rady 2014/283/EÚ zo 14. apríla 2014 o uzavretí Nagojského protokolu o prístupe ku genetickým zdrojom a spravodlivom a rovnocennom spoločnom využívaní prínosov vyplývajúcich z ich používania k Dohovoru o biologickej diverzite v mene Európskej únie (Ú. v. EÚ L 150, 20.5.2014, s. 231 – 233).

Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1143/2014 z 22. októbra 2014 o prevencii a manažmente introdukcie a šírenia inváznych nepôvodných druhov (Ú. v. EÚ L 317, 4.11.2014, s. 35 – 55).

Správa Komisie Európskemu parlamentu a Rade – hodnotenie v polovici trvania stratégie EÚ v oblasti biodiverzity do roku 2020 (COM(2015) 478 final z 2. októbra 2015).

Hrubé porušenie v

Akt.č. Boj proti odlesňovaniu

Lesy ohrozuje odlesňovanie a zhoršovanie kvality lesa. Ochrana týchto lesov je účinným opatrením proti globálnemu otepľovaniu a strate vzácnych ekosystémových služieb.

AKT

Oznámenie Komisie Európskemu parlamentu, Rade, Európskemu hospodárskemu a sociálnemu výboru a Výboru regiónov týkajúce sa výziev súvisiacich s odlesňovaním a zhoršovaním kvality lesa pri zvládaní zmeny klímy a straty biodiverzity (KOM(2008) 645 v konečnom znení zo 17. októbra 2008)

Ďalší kameň úrazu !

Licenčný systém na dovoz dreva do EÚ

ZHRNUTIE K DOKUMENTU:

Nariadenie Rady (ES) č. 2173/2005, ktorým sa zriaďuje licenčný systém FLEGT na dovoz dreva.

Boj proti nezákonnej ťažbe dreva

Nezákonná ťažba dreva* je celosvetový problém s výrazným hospodárskym, environmentálnym a sociálnym vplyvom. Európska únia (EÚ) prijala právny predpis s cieľom bojovať proti tejto hrozbe.

AKT

Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 995/2010 z 20. októbra 2010, ktorým sa ustanovujú povinnosti hospodárskych subjektov uvádzajúcich na trh drevo a výrobky z dreva.

Ochrana voľne žijúceho vtáctva

Populácie mnohých druhov sťahovavých a pôvodných európskych voľne žijúcich vtákov klesajú. Európska únia (EÚ) zaviedla opatrenia na zvrátenie tohto trendu prostredníctvom zákazu určitých praktík a zavedením ochranných opatrení a opatrení na riadenie biotopov.

REFERENCIE

Smernica Európskeho parlamentu a Rady 2009/147/ES z 30. novembra 2009 o ochrane voľne žijúceho vtáctva (Ú. v. EÚ L 20, 26.1.2010, s. 7 - 25)

Smernica Rady 79/409/EHS z 2. apríla 1979 o ochrane voľne žijúceho vtáctva (Ú. v. ES L 103, 25.4.1979, s. 1 - 18)

Úplne porušenie nášho operačného programu v plnom rozsahu n a roky 2014 -2020

Európskeho parlamentu a Rady (ES) č.1293/2013 z 11. decembra 2013 o zriadení programu pre životné prostredie a ochranu klímy (LIFE) a o zrušení nariadenia (ES) č. 614/2007.

Ciele programu LIFE pre PO 2014 - 2020:

Silná väzba na priority EÚ: 7. EAP /environmentálny akčný program/, efektívne využívanie zdrojov, strata biodiverzity, Adaptačná stratégia EÚ a ciele v oblasti mitigácie v rámci stratégie Európa 2020. 

LIFE ako katalyzátor, má byť platformou pre testovanie nových, lepších postupov realizovaných na miestnej, regionálnej, národnej a európskej úrovni.

Podpora vykonávania EÚ politík v zriadených podprogramoch, čo má viesť k synergií a doplnkovosti fondov EÚ, a súčinnosti financovania ochrany životného prostredia.

LIFE má dva podprogramy členené v nasledujúcej štruktúre:

Podprogram „Životné prostredie“ má tri prioritné oblasti:

a) „životné prostredie a efektívne využívanie zdrojov“;

b) „príroda a biodiverzita“;

c) „správa a informovanie v oblasti životného prostredia“.

Podprogram „Ochrana klímy“ má tri prioritné oblasti:

a) „zmierňovanie zmeny klímy“;

b) „adaptácia na zmenu klímy“;

c) „správa a informovanie v oblasti klímy“.

Finančné krytie pre vykonávanie programu LIFE v období rokov 2014 až 2020 je 3 456 655 000 EUR v bežných cenách, čo zodpovedá 0,318 % celkovej sumy viazaných rozpočtových prostriedkov, ako sa uvádza v nariadení (EÚ) č. 1311/2013. 2 592 491 250 EUR celkového finančného krytia uvedeného v odseku 1 sa pridelí podprogramu „Životné prostredie“; 864 163 750 EUR celkového finančného krytia uvedeného v odseku 1 sa pridelí podprogramu „Ochrana klímy“.

Závere:

Táto chyba je výlučne rezortu, a procesného postavenia Mestských Lesov. To znamená že majú byť potrestaný, ako napríklad odobratím financovania a dotácií, licencie pre ťažbu Nariadenie Rady (ES) č. 2173/2005, ktorým sa zriaďuje licenčný systém FLEGT na dovoz dreva.

Miroslav Sabol

Miroslav Sabol

Bloger 
  • Počet článkov:  45
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Blogujem o Európska legislatíva, Politika EÚ, Vnútroštátna legislatíva, Ekonómia. Uplatňovanie Európskej legislatívy. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu