reklama

Oznamovanie finančnej pomoci Ujovi Financ majstrovy

Bol som na to upozornený od kolegov. Kedže všetkým rozpočtovým organizáciám poslali oficiálny list, v ktorom podľa zákona 523/2004 o rozpočtových pravidlách vzniká VNÚTROŠTÁTNA POVINNOSŤ O OZNÁMENÍ. finančnej pomoci z EÚ.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Najprv som neveril vlastným očiam, a tak som si pozrel celý zákon, a porovnal som ho so smernicou. A pochopil som citát:, „že debilov nie je veľa, ale sú strategický rozmiestnený tak, aby nám strpčovali život, a míňali peniaze daňových poplatníkov, na nezmyselné procesy“. Pretože na ministerstve tento oznam musí niekto prijať a priradiť číslo a odoslať na uvedenú sekciu, pod ktorou to má byť. Teda byrokracia. 

Oznamovanie finančnej pomoci priamo z EÚ / tzv. Priame financovanie z grantov EÚ./ Ministerstvu financií. Na základe §20 ods.8 523/2004 o rozpočtových pravidlách verejnej správy. V zákone sú uvedené len v rámci „ZOZNAM PREBERANÝCH PRÁVNE ZÁVÄZNÝCH AKTOV EURÓPSKEJ ÚNIE“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

1. Smernica Európskeho parlamentu a Rady 2009/52/ES z 18. júna 2009, ktorou sa stanovujú minimálne normy pre sankcie a opatrenia voči zamestnávateľom štátnych príslušníkov tretích krajín, ktorí sa neoprávnene zdržiavajú na území členských štátov (Ú. v. EÚ L 168, 30. 6. 2009).

2. Smernica Európskeho parlamentu a Rady 2009/72/ES z 13. júla 2009 o spoločných pravidlách pre vnútorný trh s elektrinou, ktorou sa zrušuje smernica 2003/54/ES (Ú. v. EÚ L 211, 14. 8. 2009).

3. Smernica Európskeho parlamentu a Rady 2009/73/ES z 13. júla 2009 o spoločných pravidlách pre vnútorný trh so zemným plynom, ktorou sa zrušuje smernica 2003/55/ES (Ú. v. EÚ L 211, 14. 8. 2009).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V prvom rade, každý kto žiada o finančné priame prostredky je povinny sa riadiť týmto nariadením 

NARIADENIA

NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ, EURATOM) č. 966/2012

z 25. októbra 2012,

o rozpočtových pravidlách, ktoré sa vzťahujú na všeobecný rozpočet Únie, a zrušení nariadenia Rady (ES, Euratom) č. 1605/2002

Článok 35

Zverejnenie informácií o prijímateľoch a iných informácií

1. Informácie o operáciách prijímania a poskytovania pôžičiek, na ktoré Únia uzavrela zmluvy v mene tretích strán, sa uvádzajú v prílohe k rozpočtu.

2. Komisia vhodným spôsobom a včas sprístupní informácie o prijímateľoch, ako aj o presnej povahe a účele opatrenia financovaného z rozpočtu, keď sa rozpočet plní priamo v súlade s článkom 58 ods. 1 písm. a), ako aj informácie o prijímateľoch poskytnuté subjektmi, osobami a členskými štátmi, ktoré sú poverené úlohami súvisiacimi s plnením rozpočtu podľa iných spôsobov plnenia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Povinnosť stanovená v prvom pododseku sa vzťahuje aj na ostatné inštitúcie vo vzťahu k ich prijímateľom.

3. Tieto informácie sa sprístupňujú za náležitého dodržiavania požiadaviek dôvernosti a bezpečnosti, najmä ochrany osobných údajov.

Pokiaľ ide o fyzické osoby, zverejnenie informácií sa obmedzí na meno a lokalitu prijímateľa, pridelenú sumu a účel pridelenia. Zverejnenie týchto údajov bude vychádzať z príslušných kritérií, ako je frekvencia či druh alebo význam prideľovania prostriedkov. V rámci kritérií na sprístupnenie a rozsahu podrobností zverejnených informácií sa zohľadnia osobitosti daného odvetvia a každý spôsob plnenia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Komisia je splnomocnená v súlade s článkom 210 prijať delegované akty týkajúce sa stanovenia podrobných pravidiel zverejnenia informácií o prijímateľoch. V prípade potreby sa rozsah podrobností a kritériá vymedzia v príslušných predpisoch platných v jednotlivých odvetviach.

Ďalej len v rámci tohto nariadenia v kapitole granty nie je ani zmienka o povinnosti, oznamovať túto skutočnosť, nakoľko EC zverejňuje tie to informácie a to do takej miery aby bola zabezpečená transparentnosť ale aj ochrana údajov prijímateľov.

Zároveň v rámci grantov každý kto vstupuje sa musí riadiť podľa tejto kapitoly, v ktorej nie je ani zmeinka o tejto povinnosti. Citujem :

HLAVA VI GRANTY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57

Kapitola 1 Rozsah pôsobnosti a forma grantov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57

Článok 121 Rozsah pôsobnosti grantov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57

Článok 122 Príjemcovia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57

Článok 123 Formy grantov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58SK 26.10.2012 Úradný vestník Európskej únie L 298/5

Strana

Článok 124 Jednorazové platby, jednotkové náklady a paušálne financovanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58

Kapitola 2 Zásady . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59

Článok 125 Všeobecné zásady vzťahujúce sa na granty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59

Článok 126 Oprávnené náklady . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59

Článok 127 Spolufinancovanie v materiálnej forme . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60

Článok 128 Transparentnosť . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61

Článok 129 Zásada nekumulácie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61

Článok 130 Zásada neretroaktivity . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61

Kapitola 3 Postup udeľovania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62

Článok 131 Žiadosti o grant . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62

Článok 132 Podmienky účasti a kritériá na vyhodnotenie návrhov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62

Článok 133 Postup vyhodnotenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62

Kapitola 4 Vyplatenie a kontrola . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63

Článok 134 Zábezpeka na predbežné financovanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63

Článok 135 Vyplatenie grantu a kontrola . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63

Článok 136 Obdobia uchovávania záznamov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64

Kapitola 5 Vykonávanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64

Článok 137 Vykonávacie zmluvy a finančná podpora tretích strán . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64

HLAVA VII CENY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64

Článok 138 Všeobecné pravidlá . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64

HLAVA VIII FINANČNÉ NÁSTROJE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65

Článok 139 Rozsah pôsobnosti . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65

Článok 140 Zásady a podmienky vzťahujúce sa na finančné nástroje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65

Ale štát je povinný spolupracovať s EC, a finančnými Inštitúciami a na základe transpozície právnych noriem EÚ, a vnútroštátneho ústavného zákona 90/2001 čl.7 ods. 2 má povinnosť prebárať všetky právne akty z EÚ, ďalej túto povinnosť upravuje zmluvy o fungovaní EÚ a to v článku 188 a 192.

*Poznámka, aby nebol dotknutý jednotný trh, tak v rámci akcie po dohode o grante, môže nastať jedine Ďanová povinnosť, aj to záleží o grante a na aké účely budú použité prostriedky. Teda či z akcie a povahy grantu má vzniknúť daňová povinnosť, daňová povinnosť vzniká a musí byť započítaná ak ide o mzdové náklady.

S pozdravom. 

Miroslav Sabol

Miroslav Sabol

Bloger 
  • Počet článkov:  45
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Blogujem o Európska legislatíva, Politika EÚ, Vnútroštátna legislatíva, Ekonómia. Uplatňovanie Európskej legislatívy. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu