reklama

Zmena v čerpaní (EŠIF)

Uvedená zmena je prezentovaná ako iniciatíva vlády. Samotná zmena nás teší, nakoľko prináša v podporovaní MSP obrovskú diverzifikáciu podpory.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

To znamená, že priame financovanie sa obohacuje o ďalší nástroj financovania, a to na základe zmien európskych štrukturálnych a investičných fondov, (EŠIF) čo v našom prípade je samotné čerpanie v rámci Slovenska.

 

Ale faktom, ktorý stojí za zmienku a objektívny pohľad na všeobecné dianie okolo nás, ma priamo irituje. Pretože hlavná iniciatíva nevznikla na základe činnosti vlády SR, ako nám to prezentujú, ale vznikla na základe činnosti Európskej Komisie odboru „INFOREGIO“. Pri bližšom skúmaní EC a jej organizačné zložky sú podľa vyjadrení politických funkcionárov nutné zlo. Ako môžu byť nutným zlom, ak uvedenú zmenu oficiálne navrhlo a prezentovalo priamo Generálne riaditeľstvo Európskej Komisie pre regionálny rozvoj?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pričom samotný vznik bol založený na podnetoch, ktoré vznikal na základe konštruktívnej kritike od bežných občanov a externistov, teda aj z mojej dielne, kde sme poukazovali na to, že SME - Small Medium Enterpriships a obce nemajú šancu získať prostriedky bez toho, aby to bolo Keno 10 od Tiposu. Rozoberali sme na súčiastky pridanú hodnotu pre EÚ ( to znamená ako celok 28 členských štátov) a mnoho ďalších, viď e-mail.

 

Kde výsledkom citujem : Dňa 11.7.2016.

 

„Európska komisia dnes prijala dva nové štandardné, t. j. „hotové“ finančné nástroje na investície z EŠIF, vďaka ktorým sa mladým podnikom a realizátorom projektov v oblasti rozvoja miest uľahčí prístup k zdrojom financovania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Komisia nabáda členské štáty, aby v rokoch 2014 až 2020 zdvojnásobili investície z európskych štrukturálnych a investičných fondov (EŠIF) realizované pomocou finančných nástrojov (napríklad úvery, vlastný kapitál a záruky) v súlade s cieľmi investičného plánu.

 

Štandardné finančné nástroje už sú v súlade s nariadením o EŠIF a pravidlami štátnej pomoci a slúžia na to, aby členské štáty namiesto tradičných grantov v širšej miere využívali revolvingovú finančnú podporu a kombinovali verejné a súkromné zdroje.

 

Doposiaľ existovali tri takéto nástroje. Ide o úver s rozdelením rizika, ktorý je založený na rozdelení rizika medzi verejné a súkromné zdroje, a nástroj obmedzenej záruky, kde prostriedky z verejných zdrojov slúžia ako záruka pre prípad zlyhania v rámci portfólia úverov banky. Oba tieto nástroje majú za cieľ poskytnúť MSP ľahší prístup k financovaniu. Tretím nástrojom je úver na renováciu určený na projekty v oblasti energetickej efektívnosti a obnoviteľných energií v odvetví výstavby obytných budov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Komisia dnes sprístupňuje tieto ďalšie dva nástroje:

 

Nástroj kapitálového spoluinvestovania na financovanie začínajúcich podnikov a MSP. Vďaka tejto podpore budú môcť príjemcovia rozvíjať svoje obchodné modely a prilákať ďalšie finančné zdroje pomocou podniku kolektívneho investovania, ktorý spravuje jeden hlavný finančný sprostredkovateľ. Celkové investície z kombinovaných verejných a súkromných zdrojov môžu dosiahnuť až 15 miliónov EUR na jeden MSP. Ako jeden z príkladov takéhoto nástroja kapitálového spoluinvestovania v rokoch 2007 až 2013 možno uviesť spoločnosť SAS JEREMIE vo francúzskom regióne Languedoc-Roussillon, ktorá využila zdroje Európskeho fondu regionálneho rozvoja (EFRR) na prilákanie súkromného kapitálu a investovanie do technologicky vyspelých MSP.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Fondy na rozvoj miest budú okrem iného slúžiť na podporu projektov udržateľného rozvoja miest, verejnej dopravy či energetickej efektívnosti alebo obnove mestských oblastí. Projekty musia byť finančne životaschopné a predstavovať súčasť integrovanej stratégie udržateľného rozvoja miest. Celkové investície z kombinovaných verejných a súkromných zdrojov môžu dosiahnuť až 20 miliónov EUR na jeden projekt. Podpora bude mať podobu úverového fondu, ktorý spravuje finančný sprostredkovateľ s použitím príspevkov z fondov EŠIF a minimálne 30 % príspevku zo súkromného kapitálu. V rokoch 2007 až 2013 už takýto fond na rozvoj miest existoval v Pomoranskom vojvodstve v Poľsku.“

 

Pričom k uvedenému bol vydaný vykonávací AKT, čo znamená v praxi podľa Zmluvy o fungovaní EÚ, oddiel 1 právne akty článku 288 uplatňovanie právnych predpisov EÚ.

 

Z toho vyplýva že ide o získavanie politických bodov na úkor, odborností. To znamená že podnety boli adresované na vyššiu inštanciu, ktorá zareagovala, a prestíž a odbornosť si privlastnila vláda, pričom práve kvôli tej nečinnosti a tomu doslova bordelu, to cele vzniklo a išlo to dookola bližšie.

 

Uznávam že ani v EÚ nie je všetko v poriadku, ale ide o vysoko markantný rozdiel a to v sebareflexií. Ktorá v našej krajine vymizla, proste človek ktorý kreatívne nápady. Viď tzv. vyzvi na osvetlenie je utlačený, pretože smart riešenie jednoducho je podľa vnútroštátnych pravidiel zlo.

 

Ako to býva po každej búrke vinde slnko, tak aj v ďaka tomu, totiž to uvedený akt je naštudovaný sú k nemu pripravené aj šablony. Ste aj vy pripravený ?

 

S úctou Miroslav Sabol Učastník - FPFIS EuropeanCommission- External (UID): "nsabolmi"

 

Poznámky pod čiarou........

 

Výkonavaci akt č. COMMISSION IMPLEMENTING REGULATION (EU) No 964/2014 of 11 September 2014 laying down rules for the application of Regulation (EU) No 1303/2013 of the European Parliament and of the Council as regards standard terms and conditions for financial instruments

 

KAPITOLA 2

 

PRÁVNE AKTY ÚNIE, POSTUPY PRIJÍMANIA A INÉ USTANOVENIA

 

ODDIEL 1

 

PRÁVNE AKTY ÚNIE

 

Článok 288

 

(pôvodný článok 249 ZES)

 

Na účely výkonu právomocí Únie inštitúcie prijímajú nariadenia, smernice, rozhodnutia, odporúčania a stanoviská.

 

Nariadenie má všeobecnú platnosť. Je záväzné vo svojej celistvosti a je priamo uplatniteľné vo všetkých členských štátoch.

 

Smernica je záväzná pre každý členský štát, ktorému je určená, a to vzhľadom na výsledok, ktorý sa má dosiahnuť, pričom sa voľba foriem a metód ponecháva vnútroštátnym orgánom.

 

Rozhodnutie je záväzné v celom rozsahu. Rozhodnutie, ktoré označuje tých, ktorým je určené, je záväzné len pre nich.

 

Odporúčania a stanoviská nie sú záväzné.

Prílohy - Iniciatíva

 

E-mail bol podaný na základe Brexitu a konštrukívnej kritike

 

From: Miroslav Sabol [mailto:miroslavsabol@centrum.sk] 
Sent: Monday, June 27, 2016 11:46 AM
To: CAB JUNCKER PRESIDENT; VERA JOUROVA CONTACT; entr-ind-competitiv-pol-for-growth; SG PLAINTES; CAB NAVRACSICS CONTACT; FRANS TIMMERMANS CONTACT; CAB ANDRIUKAITIS WEBPAGE; JUNJAN Cosmina (RTD); entr-epg-directors-general@ec.europa.eu; EMPL CAD; entr-financing-smes-entr-innov@ec.europa.eu; CAB GEORGIEVA WEBPAGE
Subject: BREXIT vs EU
Importance: High

 

Miroslav Sabol

Miroslav Sabol

Bloger 
  • Počet článkov:  45
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Blogujem o Európska legislatíva, Politika EÚ, Vnútroštátna legislatíva, Ekonómia. Uplatňovanie Európskej legislatívy. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu