Kedže som osobne zainteresovaní v problematike, moja reakcia zodpovedá aj určitej tvrdosti prístupu. Ak ide o princíp tak ide o využite sebareflexie EÚ, ktorá zatiaľ nikdy nesklamala. Vždy v konštruktívnej kritike bol opravený PRUSER.
Uvedený list :
Miroslav Sabol,
EuropeanCommission- Učastník FPFIS – External „nsabolmi“
PRESIDENT
Jean-Claude Juncker
president.juncker@ec.europa.eu
European Commission
Rue de la Loi / Wetstraat 200
1049 Brussels
Belgium
Európska komisia
Európsky úrad pre boj proti podvodom (OLAF)
1049 Brussels
Belgium
Vec. Nové doplnenie k veci ARES(2016) EAC/D2/KB/vp - Výzva na predloženie návrhov - EAC / S05 / 2016.
V uvedenej veci žiadam o vyšetrenie Na základe Článok 4 nariadenia 883/2013 odkazuje na článok 1 (4) na účely určenia miery interných vyšetrovaní úradu v rámci inštitúcií, orgánov, úradov a agentúr, ktoré stanovujú alebo na jej základe zmlúv. Podávam podnet na prešetrenie vo veci podozrenia z úmyselného konfliktu záujmov; zanedbanie povinnosti členov orgánov a inštitúcií EÚ.
A to z dôvodu výhry EFFE - Európa na festivaly, festivaly pre Európu
Sainctelettesquare 17 - B -1000 Brussels, prepojenú na EFA - The Festival Network.
Pretože výzva - EAC / S05 / 2016. Obsahovala
7.2. oprávnené činnosti : - Činnosti zamerané na zapojenie zainteresovaných strán - Činnosti zamerané na výber a hodnotenie žiadostí
- Organizovanie udeľovaní cien - Zvýšenie povedomia a šírenia informácií;
- Akcie na vytvorenie a zlepšovanie sietí, výmenu osvedčených postupov;
- Finančná podpora tretím stranám. Sú uvedené tieto nezmysli, veď každý jeden festival je o podpore kultúry. A každý jeden festival je spojený s hlavnou témou ktorá sa rozvíja počas celého trvania festivalu, zároveň sa podporujú aj umelci ktorý sprostredkovávajú kultúrny zážitok vlastným kreatívnym myslením. Festival je priestor pre zainteresované strany na jednej strane tvorcovia kultúrneho zážitku a na druhej strane divácka porota.
Teda samotná výzva nemá nič spoločné s právnymi normami EÚ, pri uplatňovaní noriem má byť pre každého rovnaké, a to na základe zmluvy o fungovaní EÚ článku 288 v plnom rozsahu. Výzva a jej názov patrí do skupín medzi sektorových a podporných akcia a to na základe bodu 7.2 a tak je v rozpore s samotnými bodmi od 1až 7.
Preto existuje priame podozrenie že, ide o úmyselné pochybenie zo strany navrhovateľov a hodnotitelov, nakoľko po obsahovej stránke je v rozpore
a. )Pracovným programom Kreatívna Európa,
b.) Zmluva o fungovaní článkom 288. A článkami upravujúcimi politiku únie v oblasti kultúry.
c.) Samotná výzva a následne hodnotenie podacích návrhov. Má charakter konfliktu záujmov, keďže pridaná hodnota pre EÚ je obsiahnutú len v prvých 4 bodoch. Teda od úvod až po Časový harmonogram. Keďže len jeden účastník môže byť doslova výhercom grantu. Ide o porušenia práva Rovnosť príležitostí v kontexte Európskej únie. Zároveň NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) č. 1295/2013 z 11. decembra 2013, ktorým sa ustanovuje program Kreatívna Európa (2014 až 2020) a zrušujú rozhodnutia č. 1718/2006/ES, č. 1855/2006/ES a č. 1041/2009/ES,(Text s významom pre EHP).
Z toho vyplýva zámer, jednoznačne ovplyvniť a tak zvýhodniť vopred vybratého účastníka, nakoľko uvedené organizácie splňujú zázračne bod 7.2. Pričom s bodmy od 1až po 7 neexistuje žiadna súvislosť a ani pridaná hodnota. Teda ide o umysel zmatočnej výzvy a po slovensky „Poznáme sa vybavíme“! A tak vzniká len ďalšia agentúra a duplicitné financovanie podporenej činnosti, namiesto financovania priamych akcií ktoré priamo v mieste diania podporujú činnosť festivalov, a umelcov i organizátorov. Nechápem Zmysel vytvorenia ďalšej súkromnej agentúry ak už existuje v rámci Kultúry Európska agentúra pre vzdelávanie a kultúru pod názvom EACEA.